Bloedafname op afspraak
Voor bloedafname werken wij zoveel mogelijk volgens geplande afspraken. Door het werken op afspraak wordt het aantal personen in de wachtkamers tot het minimum beperkt en kan de anderhalve meter afstand voor zowel patiënten als medewerkers worden gewaarborgd.
U kunt online een afspraak voor bloedafname en het inleveren van materialen (zoals urine) maken, door in het overzicht een locatie te selecteren en de button ‘Afspraak maken’ aan te klikken. Nadat u een dag en tijdstip heeft uitgekozen vult u de gevraagde gegevens in en klikt u op ‘Verzenden’.
U ontvangt via de mail een bevestiging van de gemaakte afspraak. Bij enkele locaties kan alleen telefonisch een afspraak worden gemaakt.
Ook bij een bloedafname op afspraak dient u het aanvraagformulier, een geldig identiteitsbewijs en een geldig verzekeringsbewijs mee te nemen.
Denkt u aan uw mondneusmasker? Bij al onze openbare bloedafnamelocaties is het dragen van een mondneusmasker voor patiënten verplicht.
Maak een afspraak voor bloedafname/ het inleveren van materiaal
Heeft u nog vragen?
Nieuws
RHMDC Webinars
Per 1 september bloedafname op afspraak bij Reinier Haga MDC
Vanaf dinsdag 1 september kunt u door middel van het maken van een online afspraak voor bloedafname terecht bij een van de ruim 100 bloedafnamelocaties in Nederland van het Reinier Haga MDC. Door het in gebruik nemen van een online afsprakensysteem wordt het aantal…
Vergoeding PCR-test voor COVID-19
Graag geven wij u een update over de vergoeding van het aanvragen van de PCR- test, de meest gebruikte test om vast te stellen of iemand het coronavirus heeft. De PCR-test voor COVID-19 wordt bekostigd vanuit het OGZ Openbare Gezondheidszorgbudget. Als PCR-testen…
Direct naar:
Bloedafnamelocaties
Zorgverlener
RHMDC WEBINARS
In de komende periode organiseert RHMDC een reeks geaccrediteerde webinars
Wijziging van Serum naar Plasma
okt 14, 2019
Klik hier voor meer informatie en de veelgestelde vragen.
Digitaal aanvragen van laboratoriumonderzoek via Zorgdomein
Het digitaal aanvragen via Zorgdomein heeft vele voordelen voor zowel de huisarts als het laboratorium. Met digitaal aanvragen verbetert de zorg door vermindering van fouten. Zo werken we steeds meer toe naar papierloos werken, waarmee de zorgkosten dalen en de uitslagen sneller beschikbaar zijn. Daarnaast voldoet digitaal aanvragen aan de verscherpte AVG-wetgeving.
Klik hier om de video over het digitaal aanvragen van laboratoriumonderzoek te bekijken
Voor meer informatie over het digitaal aanvragen via Zorgdomein, kunt u contact opnemen met de regiocoördinator van RHMDC.