Voor een goede afhandeling van uw laboratoriumaanvraag en juiste resultaten is het belangrijk dat er voldoende patiëntgegevens bekend zijn en dat er een goede patientidentificatie heeft plaatsgevonden. Dit is tevens een vereiste vanuit de ISO 15189, de kwaliteitsnorm waarvoor het Reinier Haga Medisch Diagnostisch Centrum is geaccrediteerd. Ontbrekende of onjuist ingevulde informatie kan leiden tot onnodige vertraging en fouten.
Vanaf 1 september 2018 dient u zich te kunnen identificeren met een geldig legitimatiebewijs vóórdat de bloedafname plaatsvindt. Daarnaast zal de bloedafnamemedewerk(st)er geen aanvraagformulieren meer accepteren die onvoldoende patiëntgegevens bevatten. Het laboratorium heeft uw (huis)arts hiervan op de hoogte gesteld.
Neemt u bij uw bezoek aan de bloedafnamelocatie daarom altijd onderstaande items mee zodat wij uw aanvraag vlot en correct kunnen afhandelen:
- Een volledig ingevuld aanvraagformulier dat u gekregen heeft van uw (huis)arts;
- Een geldig legitimatiebewijs;
- Uw verzekeringspas.
Onder geldige legitimatiebewijzen verstaan wij:
- Nederlands (of buitenlands) paspoort;
- Nederlands identiteitskaart (ID);
- Nederlands rijbewijs;
- Nederlands vreemdelingendocument.
Indien u in het bezit bent van een patiëntpas van het Reinier de Graaf, is het belangrijk dat u deze ook meeneemt.
Kunt u zich vanaf 1 september niet identificeren en/of staan er op uw aanvraagformulier onvoldoende patiëntgegevens dan mogen wij helaas géén bloedafname verzorgen. U kunt dan uiteraard de eerstvolgende keer met uw identificatiebewijs en volledig ingevuld aanvraagformulier terecht bij onze bloedafnamelocaties.
U vindt hier alle openbare bloedafnamelocaties.
Klik hier voor een overzicht van alle patiëntfolders